Followers

GEMUK / kurus = Just Love Your Body, Babes!!!!

salam perempuan chanteks,

tak de pe pasal wedding progress yang nak i update buat masa ni kerana kami sedang berkira-kira nak pilih date nikah & kenduri. agak tertekan dengan isu tetapkan tarikh ni sebab his aunt yg kat France tu kata nak balik tapi dia hanya akan balik once kitorang dah fix the date.. tertekan sebab:

1. macam kita pulak akan jadi penyebab dia tangguh kepulangannya..
2. kena decide date cepat2 utk elak dia tertunggu2 pulak dah...

tarikh akan la diberitahu once both sides agree with the dates okeh...


semua perantin pun kalau nak kawen, mesti la nak nampak chantek kan.. kot la ade yg nak nampak biasa2 je macam org lain tu tak tau la kan.. sekurang2nya kita nak la seri pengantin tu naik ke muka & kita la nampak BENAR-BENAR bagaikan ratu di hari bahagia kan...

langsing or kurus - most of perantin mmg titikberatkan hal saiz ni.. tul tak rakan2ku yg chanteks? dan aku yang gemuk ni pun kalau bole nak turunkan berat badan sempena hari bersejarah tu nanti.. kata nak nampak lain dan chantek dan jelita dan anggun dan (cukuplah fadilah basri..) tapi sedarkah kita bahawa ada antara mereka2 yg sangat obses tentang hal ini sehinggakan memenderitakan diri sendiri..

isunya takde la derita sangat pun.. tapi ade yg sampai sanggup ikat perut. ada yg kata 'alaaaa, dah gemuk!!!' (sentap hati mak nakkkkkkk)... ada yang asyik dok cite pasal saiz badannnnnnnnnn je...

ini pandangan peribadi ye, peribadi. tidak tertumpu kepada mana2 individu tetapi peringatan untuk diri sendiri.  untuk nampak chantek ye tuan2 dan puan, bukan sahaja pada saiz.. berapa ramai perempuan gemuk yg chantek bergaya sekarang macam saya (ok, perasan nak mamp...) dan berapa ramai wanita2 kurus langsing yang tak pandai bergaya? simple je kan.. isunya bukan saiz, tapi ketekunan, kegigihan dan keinginan kita UNTUK NAMPAK CANTIK...

tak dinafikan dengan saiz badan aku yang gemuk ni, aku juga pernah rasa rendah diri dan terbatas rasanya ilham nak bergaya.. tapi keyakinan tu datang dari masa ke semasa.. kita kena punya keyakinan diri untuk capai ke tahap hari ini.. dan tahap yang nak dicanangkan tu haruslah tahap terbaeks kan... dulu masa aku balaja kat poly, aku sangat la tak chantek.. hikhik.. tapi ditemukan dengan orang yang yakin, dan berada dalam golongan kawan2 yg bersifat terbuka, aku diberi satu kekuatan - YAKIN PADA DIRI SENDIRI BAHAWA KITA CANTIK..

susah jugak la nak ada rasa perasan macam tu.. dulu mmg aku rasa benda ni perasan, tapi bila kita yakin kita pun cantik, it shows... cubalah, aku sendiri dah rasa kesannya. maksud aku, bukan la aku ni jelita sangat tahap Miss Universe, tapi aku tidak lagi malu bergaya malah lebih bergaya dari wanita2 kurus dan langsing dari aku ni haaa....



pada aku, gemuk ke kurus, kita harus kekalkan kesihatan dan mohon dijauhkan dari penyakit.. selain itu juga ye kawan2, jgn jadikan saiz badan sebagai batasan untuk kita beraktiviti atau menonjolkan kemampuan.. aku pun belasah ke menari depan budak2 or lead th senamrobik (wpun tak sesuai lgsg jadik instructor) ... bila kita yakin kita boleh, kita boleh!!!

ape jugak bentuk sama ada kelebihan atau kekurangan pada badan, terima seadanya dan LOVE YOUR BODY. tidak semua orang mendapat kurniaan itu tidak baik semuanya.. Allah tu adil, jika kita menghargai semua yang ada pada kita kini, lebih lagi rezeki yang dia akan turunkan...

YAKIN & CINTAILAH TUBUH ANDA...

kecantikan luaran tu, bila2 masa je boleh berubah.. tapi hati yang suci sukar dicari.. bila hati kita cantik, cantik tu naik ke muka tau... hikhik

5 perempuan chanteks:

  Liyana SCR

January 23, 2011 at 8:04 AM

looove this entry! keep it up girl! ^_^

  Elya Roza

January 23, 2011 at 7:12 PM

btol tu..klo kurus2..tapi asyik sakit2 jeee..
nmpak tak cantik jugak kan,cuz nmpk pucat jee..huhu...

  Renee Meow

January 24, 2011 at 1:07 AM

This comment has been removed by the author.
  Renee Meow

January 24, 2011 at 1:25 AM

Ohhh thanks for dis entry dear.. i ni dah la category low self esteem, confidence sgt low, nk berstyle2 pun rase mcm tahape2.. dah le gemok,pendek,ugly..

but now,bile jd b2b nie trus self confidence tu improve...i tgk ramai plak b2b yg mcm i yg tetap gorjes n chantek time kawen.. so bersemangat gilers nak exercise n loose weight in a healthy way.. jom exercise same2..?? sape nak join.. hehehe ;p

paling suka ayat paling last ituew.. agree sgt2.. :D

meow~
http://reneemeowwedding.blogspot.com

  Cik NeyNa

January 24, 2011 at 6:48 PM

yaaaaaaaa...setujuuuuuuu!!